June 14, 2018

Selamat tahun 1439H

Nampaknya sudah hampir beberapa bulan tidak menulis di tempat ini,
masihkah ada yang ingin membaca?
kerinduan masa lalu ketika bermain kata-kata dengan tulisan dalam blog,ketika berada di bumi berpasir,
tempat penulisan yang di zahirkan dari dalam hati,penulisan tulus suci murni,
sudah lama aku kira, hampir satu dekad lamanya,
kawan-kawan dulu pun sudah melalui hidup yang lain, masing-masing punya pemikiran sendiri, kehidupan sendiri,
perkara yang aku fikir beberapa tahun lalu memang betul berlakunya,
semua itu bermain di dalam otak, aku sudah jangka, jadi perkara terjadi itu tidak cukup merisaukan,
cuma aku risau tentang pengakhiran aku bagaimana? bagaimana aku akan bertemu dengan tuhan semesta?

Esok sebenarnya sudah mula untuk berhari raya,
raya tahun 1439H.

Puasa,
puasa tahun ini tidak cukup semeriah dahulu, puasa yang kurang dengan peribadatan kepadanya,
moga tahun2 hadapan aku masih bertemu dengan ramadhan dengan jiwa yang penuh dalam pegangannya dan dunia masih dalam keamanan,

Banyak perkara tidak disangka berlaku,
dari kisah kemiskinan ke kisah kekayaan,
dari kisah pembunuhan ke kisah percintaan,

Aku sesungguhnya telah jatuh cinta,
ya, memang benar, aku sesungguhnya telah jatuh cinta,





No comments:

Post a Comment