May 26, 2011

Budak Baru Belajar


Aku kira,hari ini sudah masuk hari yang sedikit hari lagi ujian akan bermula,itu cuma ayat yg selalu berputar di setiap urat dalam kepala,setiap kali bangun,setiap kali tidur,setiap kali makan,dan setiap kali minum itu sahaja benda yg berputar.
Ingin aku tikam sahaja perasaan itu biar dia mati,tp aku sudah agak,itu takkan berlaku,kalaulah perasaan itu berbentuk benda,akan aku bakar sampai hangus tidak tersisa,mahu sahaja aku tumbuk dan meludahinya,terajang dan yg sewaktu dgnnya.
Bro besar aku sudah berkerjaya,Bro e.d juga begitu,dan Bro akim sama halnya dengan mereka,cuma aku lagi yg masih menunggu masa itu,tidak tahu bila tiba masa,setiap kali aku fikir tentang masa,kadang2 buat si jiwa serabut,otak bawa jauh pergi,perasaan itu juga buat aku 'stak' sekejap.
Aku harap masa tahun2 itu berlalu juga,aku cuma perlu rilex,perlu tenang,masuk dalam semua gaya2 si manusia,layan sajaaa.
Hati mesti kuat,hati mesti besar.
Beginilah hidup aku,tiada apa beza,cuma yg perlu aku buat berpura2 jadi orng lain,act act act,itu buat sakit. Tapi memang semua tempat sama,cuma jangan buang masa anda,itu kata si julian casablancas,aku pernah membetulkan kata2 itu,
ya!aku mesti tidak membuang masa,mesti rilex,jangan buat itu ini,dengar cakap,tidak bermain di jalan raya,tidak membazir air,dan aku berkata,ya! chekgu,aku budak baru belajar,aku baru mahu berkenalan dengan dunia.

No comments:

Post a Comment