May 1, 2011

ketawa-ketawa

''Hoi!!kuatkah?mari kita beradu tenaga!!"
Itulah kata Hang Jebat yang tewas ditangan Hang@Hand Tuah.
Sungguh bersemangat.
Aku tersentuh dengan ayat itu,jiwaku tertusuk olehnya.
Tepat tengah malam itu,aku kehilangan cerita yang ingin digubah.
Kawan aku datang,kerana aku berada di situ.
''Hei,termenung apa tu?''.Aku ketawa,meng'cover'.
''mari kita cerita tentang masa yang panjang''.Aku berkata.

Suatu hari,nanti,akan datang,wanita,kenderaan,pujangga,itulah antara tajuk yg diperbualkan.Cerita membuat kami melayang,itu plan masa depan.Kawan aku seorang lagi datang,padahal dia sudah lama mendengar perbualan kami.

''Cerita kamu Itu kira o.k,dari melayan perasaan keremajaan yang mahu bercinta dengan para wanita dan para pria yg kesepian,padahal apa yang dia tahu pasal cinta,ikut trend,ptuih!!.
Kata2nya aku hafal,kami ketawa selepas itu.Sebenarnya dia baru sahaja ''putus cinta'' kata orang puteh,melayu kata ''break''.

Dia menyambung,''oh kau la pujaan hatiku,aku harap kaulah suami atau isteri yang diciptakan untuk aku.aku sentiasa berdoa untuk itu,kaulah satunya pujaan hatiku,aku rindu padamu''
Ah!aku bosan dengan itu.Masanya belum tiba''.Kami ketawa.
Sejam berlalu,dua jam berlalu,dan tiga jam berlalu,azan fajar berkumandang.Masa tidak menyedarkan kami.

No comments:

Post a Comment