April 5, 2012

Sekarang aku tengah menghirup IndoMie.

Tepat jam11.02 malam.

Setelah menghirup IndoMie,aku menghirup limau yang ditambah dengan garam dan semua rasa tidak seperti rasa Daun Sup.
Di dalam dunia ini benda yang paling sedap adalah,limau,garam,daun sup,daging lembu,daging ayam,rempah.
Dalam ketegori diatas,daun sup lah yang paling menang teratas.



Sebelum ini aku berada di Dumyat,ya seperti biasa.Jadi suatu hari,pagi jumaat menjelma,seperti yang diketahui,setiap hari jumaat akan adanya pasar mingguan yang dibuat oleh warga Mesir darul Piramid.

Di pasar itu dijual bermacam-macam jenis jualan,seperti,ikan,ayam,telur,sayur-sayuran,buah-buahan,barangan elektrik kecil-kecilan,potong kuku,sikat@sisir,tembikai dan daun sup.


Jadi pada hari jumaat itu aku telah ternampak dan terserempak dengan warga Mesir darul Piramid menjual Daun sup.Orang yang menjualnya adalah kanak-kanak yang fikiran mereka sudah jauh matang berbanding tubuh badan mereka.Seorang perempuan dan seorang lelaki,mereka bersaudara.
Aku bertanya''kaam?"

Abangnya menjawab"talatah genih satu ikat"
Aku berkata"kalau aku ambil satu ikat sahaja?"
Abangnya terdiam sebentar."mushmumken"adiknya menjawab.
Aku berfikir,kalau aku ambil satu ikat kecil pun sudah terlalu banyak,tidak habis untuk sebulan.
Aku berkata,ok.ana akhuz.



Daun sup yang aku beli belum habis dimakan,bakinya masih berada di peti sejuk.
Aku meninggalkan mereka,aku sekarang berada di Cairo.

apa dalam fikiran aku sekarang??

_______DAUN SUP_______

daun sup
daun sup
d a u n s u p.
da un s up.
daun sup

D A U N S U P.

No comments:

Post a Comment